iPhone sıvı teması - iPhone suya düşerse ne yapılır?


Merhaba arkadaşlar,
İnşallah iPhone'nuz suya düşmemiş ve siz bu konuyu sadece meraktan okuyorsunuzdur!
Attan düşenin halinden, attan düşen anlar lafı meşhurdur.

Bugün talihsiz bir olayla ilgili net tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum!
Geçtiğimiz günlerde iphone 6 cihazımı oğlum temizlik kovasının içine atmış. Dolu kovanın içinde telefonla epey oynamış. 15 dk. sonra falan olayı farkettim ve telefonun içinde sular doluydu. Cihaz hala açıktı. Hemen kapatmaya çalıştım. Bu esnada ekranın rengleri silikleşmeye başladı ve beyaz ekrana doğru gidiyordu ki cihazı kapadım.

İlk etapta yaptıklarımı anlatayım daha sonra asıl yapılması gerekenleri :)

Ben telefonu şarj kısmı alta gelecek şekilde dik konumda biyere yasladım ve suyun boşalması için 8-9 saat beklettim. Daha sonra internette araştırma yaptım ve ilk ve genel tespit olan prinç'in içine koydum. 1 gün kadar pirincin içine gömüp beklettikten sonra yine internette yaygın olarak dolaşan saç kurutma makinasıyla telefonun deliklerinde ılık fön tuttum. Bunlar hep yanlışmış sonradan öğrendik tabi. Velhasıl ı kelam 3-4 gün sonra telefonu açmaya çalıştım ve tık yoktu. Önce epey üzüldüm fakat sonra internette araştırırken şarjının bitmiş olabileceğini farkettim. Telefonu şarja bağladım ve 5 dk sonra telefon kendisi açıldı.

Bütün fonksiyonlarını kontrol etmeye başladım. Hiç bir yerinde problem görünmüyordu. Telefon sadece biraz fazla ısınıyordu ve ekranında hala su kabarcıkları duruyordu. Tekrar internette araştırmaya başladım ve su kabarcıklarını yok etmek için güneşe koyma fikrini denedim. Telefon ateş gibi oldu ama kabarcıklar pekde kaybolmadı. Sonra tekrar prince gömme işlemine günlerce devam ettim. Kabarcıklar zamanla yok oldu fakat ekranın üst kısmında kaybolmayan su kireç izleri oluştu.

Ben bunları yaparken sorunsuz telefonda sorunlar çıkmaya başladı. Önce şarjı çok hızlı bitti. birkaç gün geçtikten sonra günde 5 kere şarj eder oldum. Sonrada şebeke saçmaladı ve her 5-10 saniyede bir şebeke yok deyip tekrar şebekeyi bulmaya çalıştı. Bu yüzden telefonu kullanamaz oldum. Bunların yanı sıra telefon sürekli olarak aşırı ısınıyordu. Kısacası telefonun içine etmiştim..

Daha sonra aklı selim adamların yazdıklarını ve bu olayla karşılaşan en az hasarla atlatan kişilerle konuştukça yapılması ve yapılmaması gerekenleri öğrenmeye başladım.

Benim telefonum şuan bir telefoncuda yaklaşık 3-4 gündür tamir ediliyor. Ne kadar hasar ve fiyat çıkacağını merak ediyorum..

Sizin başınıza böyle bir olay geldiyse;

Yapmanız gereken suya düşen veya bir şekilde sıvı temasına uğrayan telefonunuzu hemen kapatıp, işi bilen bir telefoncuya götürmenizdir. iPhone su teması görmüş cihazları garanti kapsamında tamir etmiyor. Telefonun bi kaç yerinde bulunan su sensörleri sayesinde servis suya temas edip etmediğini net görebiliyor. Kandırmaya çalışmanın faydası olmuyor. Serviste tamir ücretleri bilindiği gibi epey uçuk. iPhone cihaz değişimle ilgili ülkemizde net bir bilgi alabileceğim bir yer bulamadım normalde 200-250 dolar ödeyip sıfırıyla değiştirmek mümkün deniyor internette ama muhatap yok!


Cihazınızı telefoncuya götürüp güzel bir şekilde temizlenip arındırılmasını sağlarsanız daha sonra benimki gibi sorunlarla karşılaşma ihtimaliniz %5-10 u geçmeyecektir. 80-100 liraya telefoncuda temizlik işlemi yaptıranların hala çatır çatır cihaz kullandıklarını sonradan gördüm.

son söz olarak, geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum ...

0 yorum: